Saturday, February 27, 2016

Dedahkan Diri Kepada Peluang

Dedahkan Diri Kepada Peluang

Bagaimana caranya untuk dedahkan diri kepada peluang dan apa kebaikannya?
Untuk dedahkan diri anda kepada peluang, caranya adalah dekatkan diri anda dengan orang orang yang cepat melihiat peluang. Jika anda memiliki Facebook, atau media sosial yang lain, cari rakan rakan yang sering mempromosikan satu satu program tidak kira perniagaan atau pelaburan. Sering sering melihat post post mereka tentang program yang mereka sertai. Dari situ, anda akan melihat peluang dengan lebih dekat dan jelas. Cuma tinggal untuk anda selidik sahaja tentang program tersebut.

Dan proses membuat penyelidikan juga sudah tidak susah apabila anda berada dekat dengan mereka yang sering melihatkan peluang kepada anda kerana apabila mereka sudah menyertai satu satu perniagaan atau program itu, bermakna mereka lebih tahu dari anda tentang program tersebut, jadi tinggal tanyakan sahaja kepada mereka tentang program tersebut dan anda buat penilaian. 

Kesilapan ramai orang yang saya lihat disini adalah, apabila nampak satu satu peluang tu, terus ambil. Tak selidik. Tapi bila jadi sesuatu, tahu pula cari informasi ke sana kesini tanya apa yang berlaku apa yang berlaku.... Tapi waktu itu dah terlambat. Perkara ini berlaku kepada saya dimana ramai ahli NexusFX menghubungi saya bertanyakan apa yang sebenarnya berlaku.. Ada yang hubungi saya dia buat loan 10K, ada juga yang menghubungi saya kenapa belum dapat payment, bila di tanya bila join, dia jawab join pada jan 2016. Sedangkan waktu tu NexusFX dah nyawa nyawa ikan.. Nampak tak.




Bila anda dedahkan diri kepada peluang, sekurang kurang nya memudahkan anda untuk membuat penilaian terhadap satu satu program tersebut supaya anda tidak mengalami kerugian dan apa apa info akan cepat sampai kepada anda.

Pelajaran daripada gambar di atas : PROGRAM PELABURAN YANG SCAM NI AWAL AWAL OK, HUJUNG HUJUNG BERSIAP SEDIA!

Tak ada akaun media sosial atau Facebook? Berkawan dengan mereka mereka yang selalu mencari peluang. Sama macam jalan cerita di atas. Bezanya anda berada di dunia nyata. Keburukan nya, informasi yang akan anda dapat mungkin kurang berbanding mereka yang ada akaun Facebook dan terdedah dengan peluang peluang di dunia online. Ini kerana informasi di dunia online lebih luas! Jadi info yang anda dapat untuk satu satu program tu mungkin kurang. Saya ada melihat perkara ini dalam program X.

Program X ni saya lihat ramai yang join adalah orang orang tua yang tak berapa pandai guna komputer. Yang pandai kelentong sikit, dia aktif mencari orang orang orang yang kurang ilmu IT ni untuk invest. Saya cakap terus lah nama program tu.. MyRichBank.

Program ni kononnya program berasaskan pengiklanan yang mempromosikan sebuah hotel di Vietnam

Di bawah penerangan program dia

Di bawah pula penerangan sebahagian plan dia.


Saya tengok plan... Tak lama la nak ke laut. Kemudian saya semak web dan saya hubungi hotel tersebut.. Di bawah hasil yang saya dapat. (Sorry BI saya failed :p)


Tapi saya tetap join walaupun tahu program di atas money game semata mata. Sebab baru bermula (Waktu post ni di tulis, usia program ni hampir 2 bulan). Jadi peluang nak cekau duit tu ada. Cuma saya tak promote pada orang lain, melainkan ada yang tanya saya tentang program baru. Saya akan buka program ni tapi syaa bagitahu awal awal saya tak syorkan.
Nilaikan sendiri plan pulangan keuntungan dia. SANGAT TAK LOGIK

Tapi orang orang tua yang tak tahu ilmu IT tu bulat bulat percaya yang program ni memang program pengiklanan dari perhotelan tu. Saya ada dalam group wassap program ni. Bukan main seronok saya tengok diorang dapat duit tiap minggu :( Tiap malam buat talk ajak orang join...

Ini keburukannya kalau sekadar dedahkan diri dalam peluang tetapi sekadar di dunia nyata.
INFORMASI TU TAK KUAT

Kesimpulan dia, letakkan diri anda dalam peluang. Dalam dunia Online juga offline. Dari situ anda mudah mendapat peluang seterusnya menilai peluang tersebut. Lagi satu, kebiasaanya orang yang macam ni cepat nampak peluang dan selalu jadi yang terawal, ikut rapat rapat kerana anda mungkin dapat jadi yang terawal dalam program program pelaburan ini. Program yang awal awal ni, peluang dan dapat balik modal + untung masih besar, risiko pula masih kecil.

Tapi hati hati, jangan sampai anda jadi hilang pertimbangan diri dan tak dapat berfikir dengan waras hingga semua peluang anda ambil tanpa fikir akan risiko. Ingat kerana duit semua boleh jadi!! JANGAN TAMAK!!
Pada permulaan, cukup sekadar anda dapat untung dari modal anda. Pelan pelahan up up up dari untung yang anda dapat..

Lagi satu, bila anda sudah dapat untung, anda akan dapat rasa satu perasaan 'KETAGIHAN' untuk terus mencari peluang peluang seperti ini. Bukan semua tapi kebanyakan orang. Mungkin termasuk saya. Control diri anda.

UPDATE 20 MEI 2016 


 

Penafian

Blog ini bukan bertujuan untuk menggalakkan anda menyertai program program pelaburan online di internet masa kini. Sebaliknya membantu anda bagaimana untuk tidak menjadi mangsa kepada penipuan program program pelaburan online masa kini sekaligus mendapat apa yang sepatutnya menjadi milik anda.